بحث پیرامون پنجره‌های uPVC در مقابل آلومینیوم برای مدت طولانی در جریان بوده است، و رسیدن به یک نتیجه قطعی در بحث آنقدرها هم که فکر می‌کنید ساده نیست. هر دوی این مواد دارای مزایا و معایب زیادی هستند و بسته به موقعیت ملکی شما، خط بین آنها ممکن است بسیار نازک باشد. 

برای صاحبان خانه، این می تواند یکی از بسیاری از تصمیمات دشوار باشد. با این حال، ما می‌خواهیم این فرآیند را با شکستن مزایا و معایب کلیدی هر نوع پنجره برای شما آسان‌تر کنیم تا بتوانید تصمیم خود را بگیرید و تصمیم بگیرید که چه چیزی برای شما بهتر است. 

مقایسه یو پی وی سی با آلومینیوم


uPVC در مقابل آلومینیوم: زیبایی شناسی

سبک ملک شما تأثیر بسیار بیشتری بر پنجره های انتخابی شما از آنچه در ابتدا انتظار داشتید خواهد داشت. بسته به زمانی که ملک شما ساخته شده است، منطقه ای که در آن ساخته شده است یا حتی ارزش ملک شما. هر پنجره ای که در نهایت تصمیم بگیرید با آن بروید، باید سبکی را که می خواهید با آن بروید منعکس کند. 

اگر ملک شما حس امروزی تری دارد، شاید انتخاب پنجره های آلومینیومی به جای پنجره های یو پی وی سی تصمیم عاقلانه ای باشد، زیرا می تواند به ملک شما لبه ای شیک و زیبا بدهد. با این حال، برای بسیاری از ساختمان های فهرست شده یا ساختمان هایی که در یک منطقه حفاظت شده قرار دارند، پنجره های upvc بهترین مسیر هستند.

بهترین راه برای تصمیم گیری در مورد اینکه چه پنجره هایی برای شما مناسب هستند این است که واقعاً محیط ساختمان خود را در نظر بگیرید و اینکه چه سبکی می تواند موقعیت ملک شما را به بهترین نحو تحسین کند. اطمینان از اینکه پنجره ها نور طبیعی زیادی را به ملک شما ارائه می دهند و بررسی اینکه پنجره ها و درها متناسب با خانه شما هستند در تصمیم گیری نهایی بسیار مهم است.

علاوه بر این، مطمئن شوید که هر پنجره ای که قصد نصب آن را دارید دقیقاً همان طور که می خواهید ظاهر شود، چه از بیرون و چه از داخل. همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که هر دو قاب پنجره آلومینیومی و uPVC در طیف وسیعی از رنگ‌ها موجود هستند، به این معنی که هنگام ایجاد فضایی که واقعاً می‌خواهید، سطح بیشتری از قابلیت شخصی‌سازی دارید. اطمینان حاصل کنید که سبک پنجره را انتخاب کرده اید که به بهترین وجه با ملک شما مطابقت دارد.

حکم: هنگام نگاه کردن به پنجره های uPVC در مقابل آلومینیوم برای زیبایی شناسی، ویژگی های خانه خود را در نظر بگیرید! 

 قیمت گذاری 

با توجه به هزینه های ساخت و همچنین نوع مواد آن، نصب پنجره ساخته شده از آلومینیوم معمولاً بسیار گرانتر از نصب پنجره ساخته شده از uPVC است. با این حال، با توجه به اینکه آلومینیوم ماده ای بسیار مقاوم و بادوام است، اغلب اوقات انتخاب پنجره های آلومینیومی مقرون به صرفه تر است، زیرا آنها به اندازه UPVC نیازی به تعویض ندارند. 

اگر به دنبال پنجره‌هایی هستید که می‌خواهید آن‌ها را نصب کنید و سپس فراموش کنید، سرمایه‌گذاری روی پنجره‌های uPVC قطعا گامی در مسیر درست برای شما خواهد بود. نه تنها آنها معمولاً مقرون به صرفه تر از پنجره های آلومینیومی هستند، بلکه طول عمر شگفت انگیزی نیز دارند. پنجره های یو پی وی سی همراه با مقاومت بالایی که در برابر پوسیدگی دارند، برای کسانی که به دنبال نصب پنجره در ساختمان های متوسط ​​هستند بسیار مناسب است. 

انتخاب انواع پنجره ها و سبک های مختلف می تواند به طور بالقوه باعث صرفه جویی در هزینه شما شود. برای مثال، اگر بخواهید یک پنجره آلومینیومی معمولی را انتخاب کنید، به طور بالقوه به دنبال هزینه حداقل 500 پوند خواهید بود. با این حال، یک پنجره معمولی یو پی وی سی به طور قابل توجهی هزینه کمتری برای شما خواهد داشت و میانگین قیمت آن از 200 پوند شروع می شود. به خاطر داشته باشید که میزان هزینه ویندوز شما در طول زمان و بسته به عوامل مختلفی در نوسان است.

حکم: یو پی وی سی در مقابل پنجره های آلومینیومی نسبت به قیمت، یو پی وی سی ارزان تر است اما آلومینیوم بسیار بادوام تر است. 

 

 تعمیر و نگهداری 

وقتی صحبت از نگهداری پنجره‌های یو پی وی سی و پنجره‌های آلومینیومی به میان می‌آید، انصافاً چیز زیادی در آن وجود ندارد: هر دو ماده محکم و بادوام هستند، هیچ‌کدام تمایل به پوسیدگی یا تاب برداشتن ندارند و هر دو ماده به سطح بسیار کمی از نگهداری کلی نیاز دارند.

تمیز کردن و مراقبت از هر دو در صورت نیاز بسیار آسان است، و تا زمانی که یک پارچه و یک سطل آب گرم صابون دارید، همه چیز مورد نیاز را دارید. برای مدت طولانی نیازی به تعویض ویندوز خود نخواهید داشت.

حکم: هنگام نگاه کردن به پنجره‌های uPVC در مقابل آلومینیوم برای نگهداری، مراقبت از هر دو بسیار آسان است!


بهره وری انرژی

برای سال‌های متمادی، UPVC به عنوان یک ماده فوق‌العاده برای استفاده در مقاصد عایق در نظر گرفته می‌شود و بسیاری از پنجره‌های uPVC دارای راندمان حرارتی فوق‌العاده بالایی هستند. با این حال، برای مدت مشابه، شایعه شده است که پنجره‌های آلومینیومی نمی‌توانند به اندازه پنجره‌های uPVC عایق باشند، یا اینکه انتخاب شیشه‌های دوجداره یا سه جداره تنها راه ممکن است. این شایعه اخیراً رد شده است، زیرا اگرچه فریم ها هنوز یخ زده هستند، اما حفظ گرما به همان اندازه خوب است.  

در سال‌های اخیر، فناوری آنقدر پیشرفت کرده است که روزهایی که پنجره‌های آلومینیومی ممکن است به اندازه پنجره‌های uPVC در مصرف انرژی کارآمد نباشند، رسماً از ما گذشته است. از آنجایی که آلومینیوم یک ماده بسیار رسانا است، به طور سنتی عبور گرما از آن آسان تر است.

با این حال، تولیدکنندگان مختلف مدرن تمایل دارند از ماده ای به نام Airgel در قاب های خود (به ویژه در ساخت های جدید ) استفاده کنند تا سطح بالاتری از عایق را ارائه دهند. از ایروژل برای عایق‌سازی لباس‌های فضایی و همچنین شاتل‌های فضایی استفاده می‌شود و یک شکست حرارتی بین شیشه‌ها ایجاد می‌کند. 

به طور خلاصه، هم پنجره های آلومینیومی و هم پنجره های یو پی وی سی سطوح عایق مشابهی دارند، بنابراین واقعاً تفاوت زیادی بین این دو وجود ندارد. توصیه می‌کنیم قبل از خرید، رده‌بندی انرژی پنجره (WER) را بررسی کنید، مهم نیست که چه مارک، سبک یا متریالی را در نظر می‌گیرید. این تضمین می کند که کمترین قبض انرژی را دریافت خواهید کرد.

حکم: هنگامی که به پنجره‌های uPVC در مقابل آلومینیوم برای بهره‌وری انرژی نگاه می‌کنید، وقتی با تامین‌کننده مناسب همراه می‌شوید، هر دو می‌توانند در قبض‌های انرژی صرفه‌جویی کنند!

 

دوام

از دهه 1980، یو پی وی سی یک انتخاب فوق العاده موثر و محبوب برای قاب های پنجره بوده است. همانطور که قبلا ذکر شد، این ماده از نظر فیزیکی بسیار قوی است و در مقاومت در برابر پوسیدگی در مدت زمان طولانی کار فوق العاده ای انجام می دهد. علاوه بر این، قاب‌های uPVC به تعمیر و نگهداری بسیار کمی نیاز دارند که به جذابیت آن‌ها نیز می‌افزاید. البته، مانند هر چیز دیگری، پس از 30 سال یا بیشتر، فریم ها تمایل به تخریب دارند و در نهایت نیاز به تعویض دارند. 

با این حال، فریم‌های آلومینیومی باکیفیت تا 50 سال و گاهی حتی بیشتر عمر می‌کنند. چیزی که آلومینیوم را از سایر فلزات متمایز می کند این است که زنگ نمی زند، به این معنی که با گذشت سال ها فریم های شما توسط آن آسیب نمی بینند. فریم های آلومینیومی مانند قاب های upvc تخریب نمی شوند. 

حکم: وقتی به پنجره‌های uPVC در مقابل آلومینیوم برای دوام نگاه می‌کنیم، هر دو در برابر آب و هوا مقاوم و بادوام هستند. آلومینیوم تا 50 سال دوام می آورد، در حالی که یو پی وی سی تا 30 سال دوام می آورد.

 

امنیت

یکی از مزیت‌های کلیدی انتخاب پنجره‌های uPVC نسبت به پنجره‌های آلومینیومی، میزان صدایی است که از دنیای بیرون می‌آید که آن‌ها تمایل به مسدود کردن آن دارند. اگرچه پنجره های آلومینیومی هنوز در مورد عایق صدا کارایی دارند، اما یو پی وی سی در نهایت صدای بسیار بیشتری را مسدود می کند و بنابراین ملک شما را بسیار ایمن تر می کند. 

از آنجایی که هر دو ماده به دوام و مقاوم بودن معروف هستند، هر پنجره ای که تصمیم بگیرید مطمئناً ایمن است. هم پنجره‌های یو پی وی سی و هم پنجره‌های آلومینیومی بسیار قوی‌تر از پنجره‌های چوبی هستند ، که بیشتر در معرض پوسیدگی و شکستگی در مدت زمان طولانی هستند. 

ما همچنین توصیه می کنیم در پنجره هایی با قفل های باکیفیت نصب شده، صرف نظر از اینکه در نهایت چه متریالی از پنجره را انتخاب می کنید، سرمایه گذاری کنید. تا زمانی که قفل‌های شما در آزمون زمان مقاومت کنند و مکانیزم‌های قفل مدرن داشته باشند، پنجره‌ها و اموال شما شانس بیشتری برای حفظ امنیت طولانی‌تری دارند. 

حکم: وقتی برای امنیت به پنجره‌های uPVC در مقابل آلومینیوم نگاه می‌کنید، هر دو ایمن هستند و از خانه شما در برابر مزاحمان احتمالی محافظت می‌کنند!


نتیجه گیری مقایسه درب و پنجره آلومینیومی و upvc

به جرات می توان گفت که هر دو پنجره یو پی وی سی و آلومینیومی مزایا و معایب خود را دارند و نمی توان گفت که یکی از آنها به سادگی بهتر از دیگری است. وقتی نوبت به تصمیم‌گیری در مورد پنجره‌های دارایی شما می‌رسد، توصیه می‌کنیم پنجره‌هایی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با اولویت‌ها و ترجیحات شخصی شما مطابقت دارند. فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفت، بحث در مورد اینکه کدام ماده بهتر است، احتمالا هرگز به وضوح قطعی نخواهد رسید. 

توصیه می کنیم که اگر هنوز در تلاش برای تصمیم گیری در مورد انتخاب ویندوز خود هستید، باید همین امروز با تیم دوستانه ما در BJH تماس بگیرید. شما می توانید درخواست قیمت دهید، در مورد کسب و کار ما پرس و جو کنید، یا به سادگی با یکی از کارشناسان پنجره ما در مورد کارهایی که ما می توانیم برای شما و دارایی شما انجام دهیم چت کنید. 

نماسازه آلومینیوم تجربه زیادی در نصب پنجره های آلومینیومی و یو پی وی سی داریم.